سلام به سکوت کویر که آرامبخش ترین صدای طبیعت است

سلام به ستاره های شب کویر که دم به دم سماع گونه جا عوض می کنند و می درخشند.

سلام به صبوری گیاهان کویر که هر چه تشنه تر می شوند مقاوم ترند

سلام به مردان و ن قناعت پیشه کویر

سلام به سفره با سخاوات مردم کویر

از کویر برایت می نویسم،جایی که آبادی اش هم با همه ی آبادی ها فرق دارد.

در کویر راه باز است و جعد(جاده) دراز،در کویر  هرچه می توانی نگاهت را به دورترین بفرست،نه مانعی بر سر راهِ نگاهت هست و نه غباری،از راه بندان و خودروهای مختلف و بوق و دود و انسان ها رنگارنگ هم خبری نیست.

مردمانش ساده اند به دور از رنگ و هزار رنگ!

اینجا هم برج هایی دارد اما نه از آسمانخراش های مزاحم،برج های کویر تو را به حیرت و تفکر وا می دارد این برج ها را انسان های با غیرت ساخته اند تا از نوامیس خودشان پاسداری کنند.

غیرتِ مردم کویر ستودنی است،کویری لقمه اش حلال است و دلش بی حسد و ملال.

همه ی فریادهای کویر در سکوت اوست و تو باید راز سکوت را کشف کنی و کشفِ رمز کار هرکس نیست.

باید بر دستان مردم غیرتمند کویر بوسه زد بازهم شما را به کویر دعوت می کنم به دیدن برج ها و خانه های قدیمی به ویژه خانه های هشتی ، این نوع خانه ها(هشتی خانه) که بیشتر  بخاطر حفظ روابط محرم و نامحرم و رعایت حریم عمومی و خصوصی ساخته شده در منطقه ما فراوان است نمونه ها آن را  می توانی در بهمن آباد و سویز از نزدیک ببینی.

قصدمان تعریف خانه های هشتی نبود بلکه قدم زدن در کوچه پس کوچه های خیال و بیابان بی آب و علف کویر است، مرز بی انتهای آسمان و زمین. جایی که انگار پلی است میان جهان اطراف و دنیای درون،جایی که باید تو باشی و صدای سکوت کویر و باید بشنوی صدای سکوت را .

ادامه دارد

کویر ,سکوت ,خانه ,هشتی ,صدای ,سلام ,صدای سکوت ,سکوت کویر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انیمه گاست | ANIME GOST سیـــلو نــــــــــت تی وی روز - دانلود فیلم سینمایی جدید خبر شروینه وکلاشی Hejab کسب درآمد از گوشی موبایل manis.rozblog.com راه های آنی کسب درآمد از اینترنت و فروش فایلهای غیر قابل استفاده خودتان